ישראל כץ: "אחרי נתניהו בכוונתי להתמודד לראשות הממשלה"

    "לספח את מעלה אדומים? מעשי בהחלט, כן. אנחנו חייבים מול הניסיון שיש בעולם לערער את הקשר שיש לישראל לירושלים"
    מנדי אושר No Comments on ישראל כץ: "אחרי נתניהו בכוונתי להתמודד לראשות הממשלה"

    שר התחבורה בראיון לקול חי: "יש מסר גם מהדברים שלא נאמרו; היו מגעים לקראת הפגישה" • על ירושלים: "תהיה בניה חופשית בירושלים • על ההתנחלויות: "לאפשר בניה חופשית ביישובים; אין גושים" • על תכנית בנט לסיפוח: "דבר נורא" • על ההדלפות מהקבינט "נדרשת אחריות" • וגם, על כוונתו להתמודד לראשות ממשלה.

    ישראל כץ צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    "לספח את מעלה אדומים? מעשי בהחלט, כן. אנחנו חייבים מול הניסיון שיש בעולם לערער את הקשר שיש לישראל לירושלים"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה, ישראל כץ, שוחח הבוקר עם  יוסי אליטוב ואריה ארליך כאן בתכנית "חמישי בשניים" תחילה התייחס השר כץ לפגישה ואמר "אני מברך את רה"מ על הפגישה המוצלחת עם נשיא ארה"ב, המעצמה הגדולה בעולם. יש לפגישה הזו מסר וגם לדברים שנאמרו ולא נאמרו. ישראל קיימה מגעים עם ארה"ב לקראת הפגישה וברור שהמדיניות של הממשלה הזו תהיה שונה לגבי בניה בהתיישבות ובוודאי בניה חופשית בירושלים. שאר הדברים הם מינוחים. צריך לאפשר בניה חופשית בירושלים ובניה בתחומי היישובים בהתיישבות בצורה חופשית. אין גושים. לא משנה אם זה ביתר עילית, מודיעין עילית, עלי או אלון מורה, לכל יישוב יש תכניות וצריך לאשר בניה ללא הפרעה.

    בזה נוריד את המחלוקת הזו בין ארה"ב לבנינו ונתפנה למה שקרה אתמול. איראן והאחים המוסלמים אאוט, ישראל והמדיניות הסוניות אין. אמריקה תחילה בעולם, ישראל תחילה במזרח התיכון. עכשיו צריך לחולל כאן ציר שמבוסס על ישראל וארה"ב מובילה אותו מול סוריה, שיביא לדחיקת איראן מהציר. השאירו את כל המרחב הזה לאיראן וחיזבאללה בתמיכת רוסיה. חייבים גיבוי אמריקאי נגד הדבר הזה. המדינות הסוניות לא מתפללות לשלום ישראל אבל יש להם אינטרסים, הם מאוימות ע"י איראן".

    בנוגע לפתרון שתי המדינות שנדמה אתמול כי הוא נדחק לשולי השיח, אמר "כל אחד יודע שמדינה פלסטינית, שאני נגדו, לא רלוונטי. זה מה שאמר הנשיא האמריקאי" וכשנשאל מדוע השיח על איראן שב והאם זה לא בריחה ממה שקורה באמת, אמר "אין לי יכולת לחלוק חוויות עם הרבה מאד פרטים, אלה החיים עצמם. אנחנו זקוקים לצור ישראל וגואלו שיתן ויאפשר לנו" הוא נותן דוגמא "לוודא ש-140,000 טילים שיש לחיזבאללה לא יחומשו באופן מדוייק ויהוו איום בתוך שבוע זה לא חשוב?".

    על האפשרות לסיפוח מעלה אדומים ויישובים נוספים לירושלים, פורש השר כץ את משנתו "לספח את מעלה אדומים? מעשי בהחלט, כן. אנחנו חייבים מול הניסיון שיש בעולם לערער את הקשר שיש לישראל לירושלים. החוק הונח לפני 10 שנים בכנסת ועכשיו ביקשתי מחברי ח"כ יואב קיש להניח אותו שוב. ביתר עילית, יישובי הגוש, מעלה אדומים ופסגת זאב בקלות מגיעים לעוד 200,000 תושבים ומעלה שמצטרפים לתושבי ירושלים. אתה באופן אוטומטי מגביר את הנוכחות היהודית בירושלים בלי להזיז ערבי אחד ממקומו".

    על הצעת בנט לסיפוח אזורים ולהנפקת אזרחות לפלסטינים, אמר "אני נגד האפשרות לתת אזרחות ל-150 אלף פלסטינים. לא פלא שא.ב. יהושע מאמץ את הצעת בנט, זה דבר נורא. אמרתי לנתניהו שיש לו את האפשרות להיות המנהיג הראשון מאז דוד המלך שמרחיב וקובע את גבולות ירושלים. זה יקבל תמיכה בקרב ישראל ויהודי העולם. זה דגל שאפשר ללכת אתו".

    על ההצהרות השר בנט לפני פגישת נתניהו, אמר "בימים האחרונים עסקתי בסוגיה הזו והדברים ברורים. אני יכול להגיד שמה שנתניהו עשה אתמול זה מה שרציתי אז זו הדרך?" שאל והמשיך "אני נגד מדינה פלסטינית. אנחנו צריכים להכיל את הדבר ולפטור את הבעיה. מה בנט רוצה? לתת להם ריבונות ושיצביעו לכנסת? אני לא. הסגנון שמפלגה קטנה נותנת אולטימטומים הוא כבר לא יעבוד, אני לא אפשר אותו".

    על ההדלפות מתוככי ישיבות הקבינט אומר השר כץ "הדלפות מהקבינט של סודות מדינה זה דבר שאין חמור ממנו מנגד אני נגד שליחת שרים לפוליגרף. נדרשת כאן אחריות מצד כולם. עבודת הקבינט בשנה וחצי האחרונות נדונים בכובד ראש, מערכת הביטחון נערכת בהתאם. כשר לענייני מודיעין אני שותף לדיונים מעבר ויש לי פרספקטיבה. יש התמודדות עם דברים לא פשוטים".

    על חקירות רה"מ והאפשרות שעולה כי השר כץ יתמודד על ראשות הממשלה ביום מן הימים, אומר השר כץ "אני מחזק את ידי ראש הממשלה ומאחל שהעננה הקודרת תחלוף במהירות. אני מצפה שרשויות החוק יעשו עבודה אחראית מקצועית. מעבר לזה, אמרתי בזמנו ואני אומר אותו דבר שלא על רקע הדברים, שלא יצטייר לא נכון, אני מתכוון בעזרת השם להתמודד ביום שאחרי נתניהו על ראשות הליכוד ועל ראשות הממשלה" אמר.



    0 תגובות